Incepind cu data de 1 aprilie, activitatea de administrare a contribuabililor mijlocii braileni este realizata de Administratia Finantelor Publice pentru Contribuabilii Mijlocii (AFPCM) din cadrul Directiei Generale a Finantelor Publice Braila.
Organizarea activitatii de administrare a contribuabililor mijlocii este prevazuta de Ordinul ministrului Finantelor Publice nr.266, publicat in Monitorul Oficial 158/6 martie 2007. Lista nominala a contribuabililor mijlocii, pe fiecare judet in parte, se regaseste in anexa care face parte integranta din Ordinul respectiv, dar este publicata si pe pagina de internet a ministerului Finantelor Publice - portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF).
Firmele respective au fost selectate din rindul contribuabililor care au inregistrat o cifra de afaceri raportata in situatiile financiare incheiate la 31 decembrie 2005 cuprinsa intre 10 si 70 de milioane de lei, precum si contribuabilii aflati in procedura insolventei, care au creante fiscale mai mari de 3 milioane de lei.
Conducerea AFPCM va fi asigurata de dr.ec. Mihaela Marcu, directorul executiv adjunct al Finantelor brailene. Marcu ne-a declarat ca a fost numita in functia de sef al Administratiei respective pe o perioada temporara de maximum sase luni, printr-un Ordin al presedintelui ANAF din data de 30 martie.
Mihaela Marcu a precizat ca, in conformitate cu prevederile Ordinului nr. 269, publicat in Monitorul Oficial nr.159/6 martie 2007, privind procedura de administrare si monitorizare a contribuabililor mijlocii, "in sarcina AFCPM intra inregistrarea fiscala, obligatiile declarative, rambursarea TVA, plata obligatiilor fiscale, inspectia fiscala, activitatea de contestatii, indrumare si asistenta, urmarirea respectarii inlesnirilor de plata aflate in derulare, compensare si restituire a obligatiilor bugetare, execu