În Europa şi în ţările care au aderat recent la UE, acest tip de comerţ câştigă o cotă de piaţă din ce în ce mai mare În Franţa şi Anglia, hipermarketurile au bulversat total În Europa şi în ţările care au aderat recent la UE, acest tip de comerţ câştigă o cotă de piaţă din ce în ce mai mare În Franţa şi Anglia, hipermarketurile au bulversat total piaţa de retail a carburanţilor. În ţările europene, aceşti operatori devin din ce în ce mai puternici, deschizând noi staţii de alimentare şi atrăgând noi consumatori, deci este un fenomen care trebuie luat în considerare, a declarat, într-un interviu acordat ziarului Adevărul, Zsolt Szalay, CEO MOL România. "În România, alimentarea în cadrul hipermarketurilor nu a devenit încă un fenomen important, dar având în vedere ceea ce s-a întâmplat în alte ţări vest-europene, iar în ultimul timp în ţările care au aderat ulterior la Uniunea Europeană, nu este exclusă o astfel de tendinţă în viitor", a afirmat Szalay. Potrivit acestuia, fenomenul a început cu câţiva ani în urmă în Europa de Vest, bulversând total, în ţări precum Franţa şi Anglia, piaţa de retail a combustibililor. În Franţa, de exemplu, o singura reţea de hipermarketuri are peste 1.300 de benzinării, fiind al doilea retailer petrolier de pe piaţă. Cota de piaţă deţinută de hipermarketuri depăşeşte 50%. Szalay a explicat că succesul carburanţilor comercializaţi de hipermarketuri, în ciuda faptului că nu reprezintă un brand de calitate, se datorează preţului mai mic. Piaţa îşi va continua tendinţa de segmentare "Fenomenul supermarketurilor este ceva similar cu influenţa companiilor aeriene low-cost asupra celor tradiţionale. Din cauza acestei competiţii, unele companii internaţionale s-au retras de pe aceste pieţe, deşi erau operatori importanţi", a adăugat Szalay. Întrebat dacă vede acest fenomen ca pe o ameninţare la adresa vânzărilor MOL România, şeful companie