Dezvoltarea imobiliara din nordul Capitalei a fost una haotica, care nu a tinut seama de o dezvoltare in paralel a infrastructurii, potrivit specialistilor din piata imobiliara si a autoritatilor prezente la seminarul "Se muta 'Centrul Bucurestiului'
Ritmul accelerat al constructiilor si faptul ca nu exista un plan de dezvoltare durabila a orasului au facut ca Bucurestiul sa nu aiba in acest moment un centru sau un trend de dezvoltare bine definit.
Mai mult, lipsa unei infrastructuri adecvate va conduce in urmatorii ani la aparitia unor esecuri in ceea ce priveste investitiile in dezvoltare imobiliara, iar pe moment alte investitii sunt in asteptarea definitivarii marilor proiecte de infrastructura, cum ar fi autostrada Bucuresti-Brasov.
"Este foarte greu sa decizi sa cumperi teren si sa incepi o investitie, in conditiile in care traseul autostrazii Bucuresti Brasov s-a modificat, ce-i drept nu in totalitate. Traseul a fost schimbat chiar cu cateva luni in urma, in conditiile in care a fost schimbat de mai multe ori in ultimii doi ani. Acest lucru ofera si posibilitati foarte mari de speculatii cu terenuri", a declarat Stefan Gheorghiu, directorul general al Europolis Real Estate Asset Management. Investitorii asteapta si amana investitiile pana nu va fi stabilit sigur care este traseul autostrazii.
"Dezvoltarea din nord a fost una dezordonata. Exista un Plan de Urbanism General si o strategie de dezvoltare, insa aceasta nu este insa bine definita", a spus Bogdan Suditu, consilier personal al ministrului delegat pentru lucrari publice.
Nordul Capitalei este in continuare atractiv pentru dezvoltatorii din domeniul rezidential si office, dar terenurile au ajuns deja la un nivel prea ridicat pentru centre logistice, de exemplu.
"Preturile din nord sunt prea ridicate pentru dezvoltatorii din domeniul logistic. Pentru ca o