Primele firme importatoare şi distribuitoare de lentile de contact au apărut în România la începutul anilor ‘90, deşi, în SUA şi în Europa de Vest, produsele pe care le comercializau existau deja de 20 de ani. Conform statisticilor Societăţii Optometrice Americane, la ora actuală, există peste 77 de milioane de purtători de lentile de contact în întreaga lume. Pentru România, informaţiile furnizate de Institutul Naţional de Statistică arată o evoluţie a importur
Primele firme importatoare şi distribuitoare de lentile de contact au apărut în România la începutul anilor ‘90, deşi, în SUA şi în Europa de Vest, produsele pe care le comercializau existau deja de 20 de ani.
Conform statisticilor Societăţii Optometrice Americane, la ora actuală, există peste 77 de milioane de purtători de lentile de contact în întreaga lume. Pentru România, informaţiile furnizate de Institutul Naţional de Statistică arată o evoluţie a importurilor de lentile de contact destul de spectaculoasă din punct de vedere cantitativ, de la 29 de mii de bucăţi, în anul 2000, la 370 de mii, în 2006 (date provizorii). Facem însă precizarea că unii importatori nu au declarat în vamă numărul propriu-zis de lentile, ci numărul de cutii, iar unele date includ şi soluţiile de întreţinere, ceea ce conduce la o apreciere viciată a volumului pieţei. Neclar rămâne şi modul în care se poziţionează diverşi producători.
Cert este, totuşi, faptul că, în acest moment, pe piaţa locală sunt prezenţi cei mai importanţi producători mondiali de lentile de contact, reprezentaţi aici de nu mai puţin renumiţi distribuitori autohtoni. Brandurile Ciba Vision – Focus, Freshlook şi Airoptix – sunt distribuite de firma Optimed, din Braşov. Produsele SofLens, Pure Vision şi Optima, de la Bausch& Lomb, sunt distribuite de societatea Visionaria, de