Din cauza scăderii pieţei de retail, 2006 a fost şi anul în care s-a văzut importanţa managementului stocurilor, acesta fiind un factor care a contribuit la accentuarea, sau din contră, la diminuarea tendinţei de scădere a vânzărilor. Flamingo a ales să facă în 2006 un provizion de 5,1 milioane de euro, pentru a putea vinde mai repede produsele care nu erau din ultima generaţie. „În mod normal, când ai un stoc depreciat moral, dar cu o valoare contabilă mare, ai şan
Din cauza scăderii pieţei de retail, 2006 a fost şi anul în care s-a văzut importanţa managementului stocurilor, acesta fiind un factor care a contribuit la accentuarea, sau din contră, la diminuarea tendinţei de scădere a vânzărilor.
Flamingo a ales să facă în 2006 un provizion de 5,1 milioane de euro, pentru a putea vinde mai repede produsele care nu erau din ultima generaţie. „În mod normal, când ai un stoc depreciat moral, dar cu o valoare contabilă mare, ai şanse mici să-l vinzi“, explică decizia Dragoş Simion, vicepreşedinte Flamingo Internaţional. „Dacă se creează un provizion, apare în contabilitate o pierdere, dar produsul poate fi vândut la un preţ mai mic“.
Mai mult, Simion spune că intenţionează să facă acest lucru la fiecare şase luni pentru produsele IT&C şi anual la produsele albe. S-a ajuns aici, recunoaşte vicepreşedintele, pentru că la finele anului 2005 stocul necesar pentru 2006 a fost supraevaluat. Rezultatele acestei soluţii se vor vedea abia la sfârşitul primului trimestru al acestui an.
Şi ceilalţi retaileri au mers pe preţuri mici pentru a atrage clienţi, iar o planificare mai bună a stocurilor s-a dovedit a fi de ajutor. Adrian Furnică, director general Romsoft, compania ce deţine lanţul de magazine Depozitul de Calculatoare, spune că soluţia pentru diminuarea efectelor