In perioada Sarbatorilor romanii sunt cuprinsi de o adevarata frenezie a cumparaturilor datorata obiceiului traditional de a oferi cadouri dar si cresterii veniturilor prin intermediul "primei de miel". Stau dovada cozile imense de la supermarket-uri la care se asteapta ore intregi. Unii, insa, care nu suporta aglomeratia ori vor pur si simplu sa aleaga cu grija un cadou apeleaza la shopping-ul online care inregistreaza cresteri semnificative fata de media celorlalte luni din an. Nimic din oferta magazinelor pe Internet nu ramane nevandut. Desi "febra" cumparaturilor de Pasti nu se poate compara cu cea de Craciun sau nici macar cu cea de Sfantul Valentin totusi romanii se "inghesuie" in spatiul on-line pentru a cumpara cam tot ce se poate cumpara. Adica excursii, electronice si electrocasnice, alimente sau chiar si predictii astrale.
In perioada premergatoare Sarbatorilor pascale nivelul cumparaturilor prin Internet creste cu 15-30%, iar numarul tranzactiilor lunare cu plata prin card poate ajunge la 14.500, estimeaza compania Gecad e-Payment.
"Cumparaturile online cresc cu siguranta in perioada premergatoare sarbatorilor de Pasti. Bazandu-ne pe evolutia de pana acum a pietei consideram ca aceasta crestere se va situa intre 15 si 30% fata de media unei luni obisnuite", a declarat specialistul in PR al Gecad ePayment International, Sorana Kunst.
Pastele, abia a treia perioada a anului ca vanzari
Daca din punct de vedere religios Pastele este printre cele mai importante Sarbatori religioase, din punctul de vedere al cumparaturilor este lejer depasita de Craciun si chiar de o sarbatoare "importata" cum este cea a a Sfantului Valentin. "Un exemplu de crestere pentru comertul online a fost bineinteles Craciunul, Sf. Valentin si acum, speram, Pastele. In decembrie cresterea numarului de tranzactii a fost de 140% fata de media intregulu