Grupul italian Parmalat S.p.A. a preluat un pachet de 19,7% din actiunile Parmalat Romania de la Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD), pentru 2,1 milioane de euro, majorandu-si participatia la subsidiara romaneasca pana la 93,1%.
Parmalat Romania S.A, producatorul sucurilor de fructe Santal, ar putea fi evaluat la aproximativ 10,5 mil. euro, pe baza acestei tranzactii. Reprezentantii Parmalat Romania nu au facut niciun comentariu pe marginea acestui subiect pana la inchiderea editiei.
Compania a inregistrat o cifra de afaceri de 12,2 mil. euro pe piata locala anul trecut, in crestere cu circa 15% fata de 2005, si un profit operational (EBITDA) de aproximativ 1,65 mil. euro, sub estimarile de 3 mil. euro de la inceputul anului 2006. Competitia tot mai intensa pe segmentul premium al sucurilor naturale a dus la cresterea cheltuielilor de promovare ale subsidiarei din Romania si scaderea valorii EBITDA cu 1,3 mil. euro in anul 2006 fata de 2005, potrivit datelor Parmalat S.p.A. Alti factori care au determinat diminuarea profitului companiei au fost intarzierea cu cateva luni a lansarii produsului Santal still drink in ambalaj PET si cresterea pretului la materiile prime folosite, potrivit raportului financiar anual al Parmalat S.p.A.
"Competitorii pe piata sucurilor de fructe au fost foarte agresivi in 2006, iar in 2007, anul intrarii Romaniei in UE, este de asteptat ca presiunea pe piata sa creasca si mai mult, datorita intrarii unor noi jucatori", au comentat reprezentantii Parmalat.
Parmalat Romania si-a planificat vanzari de 17 mil. litri in acest an si un ritm de crestere de doua ori mai mare fata de perioada precedenta.
Pe piata locala, Santal este lider pe segmentul juice 100%, cu o cota de piata de 22% in anul 2006 pe retail si HoReCa (hoteluri, restaurante, catering), si aproximativ 80% doar pe cana