Autoritatea Nationala pentru Turism a incheiat un protocol de colaborare cu Ministerul Afacerilor Externe pentru promovarea comuna a turismului romanesc pe pietele externe. Pe langa unda de speranta pe care protocolul a adus-o in ochii operatorilor de turism autohtoni, s-a strecurat si o raza de scepticism. Asta era si de asteptat, dat fiind faptul ca autoritatile s-au gandit pentru atragerea turistilor straini la o strategie publicitara foarte "agresiva" - brosuri. Specialistii nu pariaza pe aceasta metoda.
"Pentru ca promovarea turismului romanesc pe pietele externe sa fie cu adevarat eficienta trebuie tinut cont de mai multe aspecte, unele dintre ele greu de atins", ne-a spus Gheorghe Fodoreanu, presedintele Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism. Acesta sustine ca in primul rand ar trebui suplimentat personalul birourilor - puncte de informare din tarile vizate. Mentionam ca in multe tari aceste birouri nici nu exista.
"Trebuie tinut cont de dublarea sau triplarea bugetului birourilor de informare", mentioneaza reprezentantul asociatiei. Putem spune ca banii necesari suplimentarii de personal in aceasta directie reprezinta o parte infima fata de bugetul necesar promovarii efective a turismului intern.
"Politica de promovare trebuie sa se axeze pe materiale informative cum ar fi pliantele, ziare, televiziune, adica media, precum si prin tour-operatori. Daca nu se tine cont de aceste aspecte, nu avem nicio sansa", a incheiat Fodoreanu. La toate cele enumerate se mai adauga cel putin o metoda de promovare - "Organizarea de evenimente specifice in fiecare tara vizata", este de parere Mihai Rajnita, secretarul general al Federatiei Industriei Hoteliere din Romania.
Doar brosuri
Cum spuneam, ambasadele Romaniei in strainatate si reprezentantii misiunilor diplomatice vor promova turismul romanesc in tarile unde nu exis