(Foto: Republicanul)
Nici magazinele cu produse nealimentare, care faceau aprovizionarea din en-gros-urile chinezesti nu stau mai confortabil. Structura consumului in Ploiesti a suferit un amplu proces de modificare. Ploiestiul a intrat in noua lume a hipermarketurilor.
Carrefour, Metro, Bricostore, Practiker, Selgros, Interex, Kaufland, Billa, Winmarkt, Primavara, Mega Image, Penny Market, Profi sunt cele existente. Urmeaza: Perla Shopping Center, Euromall, Plus Discount, un mall langa obor, unul langa Hale si un nou magazin Carrefour in zona de sud a orasului.
Ploiestiul s-a transformat intr-un adevarat “magnet” pentru investitorii straini dornici sa construiasca in orasul lui nenea Iancu centre comerciale in valoare de zeci de milioane de euro. Pentru a intelege mai bine fenomenul trebuie sa vedem care sunt, de fapt, deosebirile dintre un supermarket si un hypermarket.
Supermarketurile sunt un format de magazine amplasate in puncte intens circulate, suprafata acestora fiind intre 400-500 de metri patrati. Numarul de produse din supermarket, in special alimentare, este intre 3.000 si 10.000.
Spre deosebire de supermarket, hipermarketul este un ansamblu de magazine amplasat in zonele periferice ale orasului, mult mai mare ca primul, suprafata acestuia depasind 5.000 de metri patrati. Intr-un hipermarket se pot gasi mai bine de 50.000 de produse.
Zona de Nord
De la primul supermagazin de profil deschis in Ploiesti in anul 2000, si aici facem referire la magazinul Billa, piata a simtit o stagnare pana in 2002, cand a avut loc deschiderea primului punct de vanzare in Romania, la Ploiesti, a supermarketului Interex si a Metro si Praktiker, iar mai apoi, in 2005, Carrefour si Bricostore aflate unul in vecinatatea celuilalt la iesi