CNH Petrosani, sponsorul oficial al presei, odinioara(Foto: Romania Libera)
Zona miniera are 2 cotidiane, 11 saptamanale, 3 posturi TV, 2 statii radio locale
Desi este considerata o zona saraca si slab dezvoltata economic, Valea Jiului poate fi considerata un fenomen din punct de vedere al dezvoltarii media.
Cu doua cotidiane, 11 saptamanale, 3 posturi TV si doua statii radio locale, Valea Jiului a fost considerata o surpriza din acest punct de vedere. O lunga perioada, dezvoltarea pietei media a fost legata de fondurile generoase pentru publicitate alocate de Compania Nationala a Huilei Petrosani. Dupa restrangerea cheltuielilor CNH, multa lume se astepta ca numarul publicatiilor sa scada dramatic.
S-a intamplat, insa, exact contrariul. Ziarele si audio-vizualul au gasit alte piete de publicitate si au supravietuit. Schimbarea legislatiei a dus la constituirea a nu mai putin de trei agentii de presa care iau prin rotatie fondurile de la administratiile locale si societatile de stat.
Anul trecut s-a mai consemnat o reusita : adunarea sub aceeasi umbrela a mass-media, respectiv infiintarea Asociatiei Media Valea Jiului.
Au mai existat doua tentative, esuate. Tiberiu Vintan, presedintele asociatiei declara ca "a fost cea de-a treia incercare si am reusit sa ne constituim in iunie 2006. Initial, a pornit ca o asociatie a editorilor de presa, a proprietarilor de ziare si de aceea primii 9 membri au fost directori sau proprietari de ziare. Ulterior, am modificat statutul si i-am primit pe toti cei care lucreaza in presa si astfel am ajuns la aproape 30 de membri".
Vintan este de parere ca reunirea sub "steagul" unei asociatii a adus beneficii tuturor. "Asociatia si-a dovedit utilitatea. Pentru prima data, preturile la publicitate s