Grupul farmaceutic A&D Pharma România, care reuneşte reţeaua de distribuţie de medicamente Mediplus şi lanţul de farmacii Sensiblu, a obţinut anul trecut un profit net de 17,8 milioane de Grupul farmaceutic A&D Pharma România, care reuneşte reţeaua de distribuţie de medicamente Mediplus şi lanţul de farmacii Sensiblu, a obţinut anul trecut un profit net de 17,8 milioane de euro, în creştere cu 7,4% faţă de anul 2005. În schimb, marja netă în 2006 a scăzut 5,4%, faţă de 6,7% în 2005, ca urmare a investiţiilor realizate pentru extinderea activităţii. La nivelul companiei A&D Pharma, marja profitului înainte de plata dobânzilor, impozitelor şi includerea amortizării a fost de 28,1 milioane de euro, o creştere de 12%, comparativ cu 25 milioane de euro, în 2005. Separat, partea de distribuţie - Mediplus a înregistrat anul trecut o marjă a profitului înainte de plata obligaţiilor fiscale aferente de 29,4 milioane de euro, cu 9% mai mare faţă de valoarea de 26,9 milioane de euro în 2005. Dacă pe segmentul de distribuţie profitul a avut un trend ascendent, în ceea ce priveşte reţeaua de farmacii Sensiblu, aceasta a avut pierderi cifrate la 1,9 milioane de euro, mai mari faţă de nivelul de 1,8 milioane de euro în 2005. "Modalitatea de alocare a plafoanelor de farmacii folosită de Casa Naţională a Asigurărilor de Sănătate, în paralel cu continuarea extinderii susţinute a lanţului de farmacii Sensiblu, prin deschiderea a 30 de noi puncte şi finalizarea integrării companiei Ideeapharm, au avut un impact semnificativ asupra cifrelor", a precizat, într-o conferinţă de presă, preşedintele A&D Pharma, Dragoş Dinu.
În ceea ce priveşte vânzările consolidate nete ale companiei, acestea au crescut în 2006 cu 34% faţă de anul precedent, la circa 331,6 milioane de euro, iar profitul înainte de deducerea dobânzilor, impozitelor, deprecierii şi amortizării (EBITDA) a urcat cu 12%,