Instalarea noului Cabinet Tariceanu nu va pune capat scandalurilor de pe scena politica, ci va isca o noua lupta de desconspirare a neregulilor intre PNL si PD din ministere, scrie Romania Libera. In schimb, Jurnalul National noteaza ca presedintele Basescu a transmis un mesaj cu vadite tente electorale imediat ce a investit noul Executiv, chemand cetatenii sa i se alieze contra celor ce "vor sa conduca Romania din spatele usilor inchise". Si Gandul noteaza ca seful statului nu are de gand sa renunte la functie. De asemenea, EvZ publica toate cotizatiile pe care noii ministri le-au facut in pusculita PNL.
Clientela de la Transporturi
Cel mai controlat minister al Romaniei postdecembriste va fi, probabil, cel al Transporturilor, fiind vizate mandatele ministrilor democrati Radu Berceanu, Gheorghe Dobre si, deloc in ultimul rand, Traian Basescu. Macar pentru pastrarea aparentelor de obiectivitate, controlul nu va ocoli mandatul pesedistului Miron Tudor Mitrea.
Liberalul Ludovic Orban va putea verifica "la sursa" contractele pentru constructia de autostrazi si reabilitarea de sosele atribuite asa-zisei "mafii a asfaltului", grup de interese denuntat anterior de liberali ca fiind apropiat presedintelui Basescu, dar si altor persoane cu foste si actuale demnitati la Palatul Cotroceni.
Cu siguranta, contractele semnate de ministrii Transporturilor cu firmele Euro Construct Trading ‘98 (Dan Besciu, Sorin Vulpescu) Spedition UMB (Dorinel Umbrarescu) PA&CO International (Costel Casuneanu) vor fi studiate cu sarg, dar noul ministru liberal al Transporturilor va fi interesat si de posibilele legaturi dintre aceste firme si Dorin Cocos, sotul Elenei Udrea.
In vizorul lui Orban vor fi si toate contractele de refacere a infrastructurii - drumuri, poduri, cai ferate - afectate de inundatii. Nici celebra rezolutie a presedintelui