Compania de curierat rapid international DHL a inregistrat anul trecut pe piata locala o crestere de aproximativ 60% pe segmentul de curierat intern, care va ramane unul dintre principalele motoare de crestere si in urmatorii ani, spune Gian Sharp, country manager al DHL.
"Serviciile de curierat intern au avut anul trecut cea mai mare dinamica de crestere, de 59,7%, iar piata interna de curierat va continua sa se dezvolte foarte mult si in urmatorii cinci ani, fiind impulsionata de venirea unor retaileri precum IKEA", a spus Gian Sharp.
El a explicat ca desi volumul expedierilor de documente nu va inregistra o crestere intrucat exista posibilitatea ca documentele se fie trimise in conditii de securitate si pe e-mail, serviciile de curierat express care implica trimiterea de colete vor cunoaste cu siguranta o evolutie pozitiva.
Desi curieratul intern nu are o pondere foarte mare in afacerile companiei, aproximativ 10%, cresterea ramane una consistenta.
DHL a obtinut in 2005 din curierat aproximativ 18 milioane de euro, iar pentru anul trecut reprezentantii companiei estimau o crestere de peste 20%, ceea ce inseamna ca afacerile companiei in 2006 au depasit 20 de milioane de euro pe acest segment.
Totodata, compania a inregistrat anul trecut o crestere de 21,7% pe activitatea de import express, care a fost impulsionata de dezvoltarea vanzarilor on-line, romanii avand astfel posibilitatea de a achizitiona produse din alte tari pe Internet. In ceea ce priveste volumul serviciilor de import express compania se asteapta la cresteri importante si in acest an, insa cea mai mare crestere o vor avea serviciile "day definite" de transport rutier (livarea intr-un timp definit).
"Acum suntem in Uniunea Europeana, nu mai avem vami, iar industria de transport rutier va creste foarte mult. Acest lucru s-a observat si in alte state care au aderat