Radu Gaiginschi • Conform prof. dr. Radu Gaiginschi, seful Catedrei de Accidentologie de la Facultatea de Mecanica Iasi, planul de circulatie din Iasi este in principiu bun, insa a fost aplicat deficitar in Iasi • Acesta a spus ca semafoarele trebuiau sa fie in patru faze, si nu in doar doua • "In Iasi ar mai trebui facute sensuri giratorii de descurajare. In intersectiile mici, in mai multe localitati din tara au fost puse semafoare, insa dupa realizarea acestor sensuri giratorii de descurajare, au renuntat la semafoare. Sunt foarte eficiente", a mai spus prof. dr. Gaiginschi
Conform afirmatiilor facute de prof. dr. Radu Gaiginschi, seful Catedrei de Accidentologie de la Facultatea de Mecanica, planul de circulatie din Iasi este in principiu bun, insa a fost aplicat deficitar in oras. Planul de circulatie a fost gandit si proiectat in conditii ideale de trafic, iar circulatia din Iasi si autoturismele parcate la intamplare au facut ca multe dintre prevederile planului de circulatie sa nu fie aplicate corespunzator. Profesorul iesean a identificat patru puncte care ar trebui rectificate in planul de circulatie pentru a se ajunge la un trafic cat de cat civilizat. "In primul rand nu s-a respectat nici un semafor. Toate semafoarele care au fost puse in Iasi sunt cu doua faze. Pe o pozitie trec autoturismele dintr-un sens, iar pe a doua pozitie trec autoturismele din sens contrar. In mod normal, semafoarele trebuiau facute cu patru faze, pentru ca sa treaca si autoturismele care doresc sa vireze la stanga.
In nici o intersectie din Iasi nu este banda de preselectie pe stanga, si asta incurca foarte mult circulatia", a explicat prof. dr. Gaiginschi. Una dintre solutiile pentru un trafic civilizat ar fi degajarea intersectiilor, indepartarea tuturor autovehiculelor stationate in intersectie sau in apropierea acesteia. In multe locuri