Un Prospero feminin, lasat intr-o Joie Mare intr-un cabinet de curiozitati, n-ar fi imaginat altfel impodobite oua (nu oarecari, ci de strut) precum cele oferite de Galeria Caminul Artei-parter. Dana Ileana Marinescu ne confirma, prin noua sa iesire la rampa cu tema Oul si-ale lui, ca este un adevarat si original autor de familii de obiecte in arta colajului tridimensional, din Regatul Ingeniosului. Expozitia de fata devine, astfel, o proba incantatoare de creativitate "sferica", "la punct fix" sau "la centru". Caci Oul a fost eclozat de catre artista printr-o "ferecare" mestesugita spre o istorioara nastrusnica. Din el ies, se preling, infloresc, tasnesc lujeri-carcei, frunze-fluturi, aripi-petale, printese-flori...
O maestra a decorativului obiectual si a bricolajului pretios, prea discreta expozitional, pana in anii din urma, Ileana Dana Marinescu este formata ca artist monumentalist, acum aproape patru decenii. Vocatia sa deplina se va implini insa in universul mic al imaginarului prilejuit de memoria obiectelor din budoarul unei cochete. Una dintre materiile - "titlu" ale compozitiilor sale, personaj principal al travestiurilor de materii practicat de artista, este sticluta de parfum, antropomorfizata sau trecuta in regnul insectelor. Din cutii, cutiute, sertare, cadre alveolate, recipiente casnice si detritusuri ale indeletnicirilor domestice feminine tasneste o sarabanda de vietati si zane sau personaje retro, din epoca jobenului si a crinolinei. Artista lucreaza cu doua mari campuri imaginative, care se aliaza ludic, in regim de torent asociativ: universul candid al vietatilor inaripate si al vegetalului proliferant, alaturi de referinte culturale romantic-desuete.
Seriile tematice de pana acum ale Danei Marinescu ipostaziau, in genere, un moment de metamorfoza nuptiala intre regnuri: cel artificial - al industriei feminitatii urbane; fl