Cutia postala se sufoca de-atatea pliante. Chiar si pe clanta asteapta in fiecare zi ofertele din vreun catalog. In fereastra de e-mail sunt dimineata peste o suta de spamuri si dureaza cel putin o ora stergerea lor. Tocmai cand crezi c-ai scapat de ata
Marketingul agresiv pune in pericol calitatea vietii. Cel putin asa sustin cei terorizati de atatea oferte. Prin urmare au intors armele impotriva metodelor intruzive si s-au inclus pe listele "Nu vreau nimic. Nu-mi trebuie. Nu mai pot!!!".
De cand s-au inventat listele anti-marketing de genul "do not call" sau "do not write", adereaza la ele din ce in ce mai multi utilizatori. Cu totii spun ca isi doresc liniste. Macar pe mailul personal sau la telefon.
Lista "Do Not Call" a fost creata in Statele Unite in anul 2003, nu atat pentru a proteja "intimitatea", ci mai ales pentru a indeparta un alt factor de stres din viata americanilor. The Federal Trade Commission, organizatia care administreaza aceasta lista, a anuntat la inceputul anului ca peste 137 de milioane de numere de telefon au fost trecute pe "lista neagra" a marketerilor.
Motivatiile celor care apeleaza la aceasta metoda anti-marketing sunt dintre cele mai simple. Intruziunea in viata personala este pe primul loc. Mai mult de atat oamenii s-au saturat sa fie deranjati in mijlocul emisiunii favorite difuzata la televizor. Popularitatea acestor liste de "non-intruziune" a dat nastere unor altora, tot in genul "nu vreau sa..". Consumatorii pot avea acum drept de veto in fata practicilor promovate in cadrul bancii la care au deschise conturi sau imprumuturi, interzicand acestora sa vanda informatiile lor personale (adresa, numar de telefon sau adresa de email).
Alte liste interzic apelurile agentilor de asigurari sau insistenta celor care umplu zi de zi cutia postala cu oferte si tot felul de cataloage promotionale