Vanzarile grupului german Rewe pe piata romaneasca au depasit un miliard de euro anut trecut, inregistrand o crestere de 33% fata de 2005.
Rewe Group, al treilea mare jucator din comertul alimentar din Europa, a inregistrat in Romania cel mai mare ritm de crestere a afacerilor, din cele 13 tari in care opereaza. Piata romaneasca a adus grupului german, in 2006, aproape un sfert din vanzarile realizate in Europa de Est, regiune unde opereaza, in total, aproximativ 700 de magazine, in 8 tari.
Grupul german Metro, prima retea internationala de comert intrata pe piata locala (in 1996), a fost primul comerciant care a trecut pragul de un miliard de euro in Romania, in anul 2004. Rewe a intrat pe piata locala in anul 1999, cu lantul de supermarketuri Billa, aducand ulterior si diviziile de cash&carry Selgros (2001) si magazinele discount (XXL Megadiscount in 2001). Subsidiara din Romania a Rewe Group este in prezent a patra la nivel de grup (neincluzand Germania), dupa Austria, Italia si Franta, ca marime a vanzarilor. Reprezentantii Rewe nu au oferit informatii pana la inchiderea editiei pe marginea acestui subiect.
Diviziile prin care Rewe Group opereaza in Romania, Billa (supermarketuri), Selgros Cash&Carry, Penny Market si XXL (magazine cu discount) detineau, cumulat, 65 de magazine la finele anului trecut, fata de 47 de unitati la sfarsitul lui 2005. In prezent, grupul detine peste 30 de magazine in format discount, 23 de supermarketuri Billa si 17 magazine Selgros.
Rewe Group si-a planificat investitii pe piata romaneasca de peste 130 mil. euro in acest an, pentru extinderea retelelor de magazine. Compania Selgros Cash&Carry Romania, cea mai mare divizie Rewe la nivel local, cu 13 unitati operationale la finele lui 2006, a inregistrat o cifra de afaceri de 611 mil. euro anul trecut, in crestere cu 34% fata de perioada precedenta. C