Vasul pleaca incet din port. In fata - vantul si orizontul. Nimeni si nimic nu te mai poate opri acum.
Intre cele doua razboaie mondiale, croazierele au trait o perioada de glorie. Vapoare imense, superbe, captau imaginatia oamenilor din acele vremuri. Croazierele erau atunci un fel de simbol al valorilor celei mai inalte clase sociale a momentului.
Erau esenta lumii vechi, dar si a elegantei anilor nebuni '20-'30, cand oamenii aveau timp pentru un ceai dupa-amiaza si credeau cu tarie in importanta rochiilor de seara. Foarte putine lucruri exprima atat de bine sentimentul acelei epoci asa cum o fac croazierele.
Vapoarele erau atunci un fel de hoteluri plutitoare, cu alei ca niste bulevarde peste ocean. Saloanele si puntile lor erau spatii pentru promenada, flirt, socializare. Cu o arhitectura si un design extrem de moderne pentru acele vremuri, vasele de croaziera incununau tot ceea ce insemna pe atunci lux.
Era in 1926 cand in Ile de France a aparut un vapor art-deco, care avea sa devina simbolul artistic al perioadei. Opulent, cu un bar imens si un restaurant pe masura, vaporul avea in centrul sau o scara interioara si o capela in stil gotic. Vasul era dotat chiar si cu sala de gimnastica si o galerie de arta. In 1932, i se alatura Normandie, descris de francezi ca fiind "majestuos in frumusetea sa atat de echilibrata". Fara indoiala, Normandie iti lua rasuflarea - de pe puntea insorita se intra intr-un teatru cu 400 de locuri, atractia principala, motivul pentru care milionarii timpului tineau neaparat sa plece in croaziera cu acest vapor si nu cu altul. Dar a venit razboiul si multe vase de croaziera au fost folosite in lupta. "Au murit" atunci White Star si Queen Elizabeth 2, doua dintre cele mai frumoase ambarcatiuni.
Apoi au aparut avioanele, iar calatoriile pe apa nu mai prezentau atata interes. Abia in 1980 au in