In unele cazuri, donatiile de Paste si de Craciun, mult mai apreciate decat darurile pentru parteneri de afaceri, au devenit deja un obicei.
Dezastre naturale - inundatii, cutremure, explozii, dar si Ziua Copilului, Craciunul si Pastele sunt ocazii in care companiile pot sa arate ca sunt interesate de problemele comunitatii si ca sunt dispuse sa puna umarul la rezolvarea lor.
Dupa exemplul „surorilor” mai mari din Uniunea Europeana sau Statele Unite, si companiile de la noi sunt tot mai interesate de activitatile de responsabilitate sociala corporatista (Corporate Social Responsibility - CSR).
Daca, in strainatate, activitatile de CSR sunt deja o practica frecventa, la noi foarte putine companii au inteles ca scopul unor astfel de campanii este de a ajuta o comunitate si nu de a-si face publicitate.
O campanie de responsabilitate sociala spune multe despre "personalitatea" companiei si ii confera recunoastere tocmai pentru ca nu se dovedeste insensibila la problemele comunitatii. Desi nu au bugete anuale destinate exclusiv unor asemenea activitati, sunt manageri care au reusit si la noi sa mobilizeze forte pentru a pune pe picioare proiecte de ajutorare a celorlalti.
Cu toate ca orice tip de campanie pentru protejarea mediului este extrem de bine vazuta si majoritatea companiilor se axeaza doar pe astfel de proiecte, am depistat doua firme care au pregatit programe in perioada Sarbatorilor de Paste.
Pachete pentru defavorizati
Imbuteliatorul de bere URBB, producatorul marcilor Tuborg si al sucurilor Orangina, desfasoara deja de cinci ani programul social „Impreuna, mai aproape de oameni”, care urmareste sa ajute persoanele defavorizate din diferite zone ale tarii, de Paste si de Craciun.
Zilele acestea, pachete cu produse de la Tuborg si de la alte patru companii din industri