Programul cuprinde doua etape
Conditii pentru pasageri la standarde UE
Pana la sfarsitul anului, Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA va schimba radical infatisarea a 20 de gari, transformandu-le in eurostatii. Modernizarile presupun reamenajarea spatiilor cu destinatie comerciala, in scopul cresterii veniturilor, si reducerea costurilor de intretinere a garilor respective ori modificarea totala a altor 15. Pana in acest moment, au fost finalizate lucrarile la Tulcea, Alba, Galati, Focsani (construita de la zero) si se fac ultimele retusuri la Buzau. Pentru toate aceste transformari au fost contractate doua imprumuturi, investitiile urmand sa "inghita", pana in 2008, peste 24 mil. euro si 60 mil. dolari (aproximativ 43 mil. euro). Potrivit datelor furnizate de Oana Branzan, sef Birou Presa la CFR SA-Infrastructura, cele doua programe aflate in curs de derulare au doua etape. Este vorba despre modernizarea statiilor de cale ferata din marile orase, cu o finantare de 24 mil. euro de la Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD), si reabilitarea unor gari, banii - 60 mil. dolari - provenind de la Credit Suisse First Boston International. Craiova, Timisoara, Cluj-Napoca, Iasi si Constanta au fost selectate de consultantul selectionat de BERD pentru care CFR a depus studii de fezabilitate pentru a fi incluse in programul de reamenajare a spatiilor comerciale. Acest proiect are drept scop obtinerea de venituri din chirii si micsorarea costurilor de intretinere si exploatare in cele cinci statii de cale ferata. Imprumutul este acordat de BERD pe o perioada de 15 ani, din care 3 ani perioada de gratie. Selectionarea statiilor mentionate s-a facut, ne-a precizat Oana Branzan, tinandu-se cont fie de pozitia pe coridorul IV paneuropean sau de faptul ca sunt resedinte de judet. De asemenea, s-a avut in vedere si numarul de trenuri ce le tranz