Vedeta Grădinii Zoologice din Berlin este, de săptămâna trecută, marcă înregistrată Tricouri, cămăşi, postere, cărţi poştale, DVD-uri, dulciuri, brelocuri, jucării de pluş, Vedeta Grădinii Zoologice din Berlin este, de săptămâna trecută, marcă înregistrată Tricouri, cămăşi, postere, cărţi poştale, DVD-uri, dulciuri, brelocuri, jucării de pluş, toate după înfăţişarea şi asemănarea puiului de urs polar pe nume Knut, respins la naştere de mamă. Ursul polar, în vârstă de câteva luni şi găzduit de Grădina Zoologică din Berlin, are acum mari şanse să-şi construiască un brand la fel de puternic precum Winnie the Pooh. Cât valorează Knut acum? Peste 10 milioane de euro. După cancelarul german Angela Merkel, este timpul ca Kunt să fie vedeta ediţiei germane a revistei "Vanity Fair", în luna mai. Şi pe drept cuvânt. Ursul polar nu numai că atrage zilnic peste 15.000 de vizitatori, ci a reuşit chiar să ajute acţiunile operatorului Grădinii Zoologice din Berlin, veche de 163 de ani, să crească cu 94%. Dacă în ultimii ani, preţul uneia dintre cele 4.000 de acţiuni listate se menţinea în jurul a 2.680 de euro, săptămâna trecută acestea au atins pragul de 6.400 de euro. Cu toate acestea, volumul acţiunilor vândute în urmă cu câteva zile abia dacă a atins cifra opt. Dar asta şi pentru că acestea sunt rar de vânzare, iar acţionarii nu primesc dividende. Haribo produce un sortiment de bomboane denumit Knut Grădina Zoologică din Berlin, localizată în vestul oraşului, a fost un cadou de la regele prusac Frederic Wilhelm al IV-lea, în 1844, şi găzduieşte în prezent 14.000 de animale. Între 1997 şi 2005, parcul zoologic, care este o organizaţie non-profit, a pierdut bani în fiecare an, însă mania Knut pare să schimbe situaţia. Ursul polar, care în urmă cu puţin timp era pe cale să fie euthanasiat, a atras două contracte de colaborare între operatorul Grădinii Zoologice şi companiile H