Dupa 25 de ani de experienta in vinificatie, in mare parte petrecuti in podgoria de la Panciu, incepand din 2002, oenologul Ion Pusca a trecut la comercializarea vinurilor ce provin din toate regiunile viticole ale tarii, dar si din afara granitelor.
Un business bazat pe promovare
Varsat sau imbuteliat, alb sau rosu, sec sau dulce, peste 200.000 de litri de vin ajung in paharele romanilor prin societatea Casa Vinului – dr. Pusca, cele mai mari vanzari inregistrandu-se in perioada marilor sarbatori. In luna Pastelui acestea se ridica la peste 1,2 miliarde de lei vechi, pentru ca in luna decembrie sa urce la peste doua miliarde de lei vechi. "Pentru a face comert cu vinuri, trebuie sa ai respect fata de aceasta bautura", spune Pusca, pentru care acest business se bazeaza in primul rand pe educarea consumatorului, dar si pe promovarea produsului.
Consumatorii prefera vinul varsat
Cu doua centre comerciale in Bucuresti, din acest an Ion Pusca isi va extinde activitatea si in marile orase ale tarii, in sistem de franciza. Totodata, planurile omului de afaceri s-au indreptat si catre business-ul pe care l-a coordonat cu ani in urma. Pana la finele acestui an va deveni actionar la una dintre marile companii viticole din Romania. Pentru a-si dezvolta afacerea, Ion Pusca se informeaza constant, participand anual la sesiunile internationale destinate viei si vinului si viziteaza un minim de cinci expozitii internationale de profil. "Cred ca un plus in dezvoltarea comertului cu vinuri ar putea fi adus de catre statul roman, care ar trebui sa sustina costurile de publicitate in promovarea acestui produs", considera Ion Pusca.
Daca in 2003 societatea sa a inregistrat o cifra de afaceri de 4,5 miliarde ROL, anul trecut aceasta s-a ridicat la 21 miliarde ROL. Totodata, pentru acest an estimarile lui Pusca conduc catre o crestere a vanzarilor c