A face cumpărături este astăzi un comportament care a căpătat dimensiuni noi, datorită concurenţei între producători şi mărci, astfel că putem vorbi despre societatea românească – mediul urban, în mod special – ca fiind o societate de consum. La începutul acestui an, MEDNET Marketing Research Center a efectuat un studiu la nivel naţional privind obiceiurile de cumpărare şi factorii care determină, într-o măsură mai mică sau mai mare, decizia de achiziţie
A face cumpărături este astăzi un comportament care a căpătat dimensiuni noi, datorită concurenţei între producători şi mărci, astfel că putem vorbi despre societatea românească – mediul urban, în mod special – ca fiind o societate de consum.
La începutul acestui an, MEDNET Marketing Research Center a efectuat un studiu la nivel naţional privind obiceiurile de cumpărare şi factorii care determină, într-o măsură mai mică sau mai mare, decizia de achiziţie. Au fost chestionate în acest scop 1.200 de persoane adulte din mediul urban, cu vârsta cuprinsă între 18 şi 65 de ani. Acestea au acordat puncte unor afirmaţii, pe o scală de la 1 la 5, unde 1 înseamnă „dezacord total“, iar 5, „acord total“.
Potrivit rezultatelor studiului, renumele mărcii este considerat un indicator foarte bun al calităţii (3,70 puncte), produsele cărora li se face multă reclamă sunt preferate celor despre care nu se ştie nimic (3,31 puncte), iar cea mai bună cale de a afla informaţii despre un produs este să vorbeşti cu vânzătorul (3,15 puncte). Toţi românii, indiferent de clasa socială din care fac parte, optează pentru branduri foarte cunoscute, în special în cazul produselor de folosinţă îndelungată, pe care se cheltuiesc sume mari de bani.
„Rezultatele studiului nu mă surprind, consumatorul român dovedindu-se a fi la fel de sofistica