În funcţie de destinaţia pentru care au fost create, lentilele de contact pot fi purtate pentru corecţie optică, în cazul unor indicaţii terapeutice, sau în scop cosmetic pentru schimbarea sau nuanţarea culorii ochilor.
Faţă de restul ţărilor din Uniunea Europeană, în România, nu este prea răspândită utilizarea lentilelor de contact ca mijloc de corecţie. Se estimează că aproape 50 la sută din populaţia ţării necesită corecţie vizuală – indiferent că vorbim de miopie, hipermetropie, astigmatism etc. – iar în cadrul acestui segment, doar 1 la sută dintre români poartă lentile de contact, în timp ce în alte ţări din UE, ponderea utilizatorilor de astfel de produse depăşeşte 10 la sută. În general, oamenii ţin cont în alegerea lentilelor de contact de confortul oferit, acuitatea vizuală, preţul accesibil, calitate (tehnologie), sănătate oculară. Ultima generaţie de lentile de contact se îndreaptă către cele de silicon – hidrogel, cu transmisibilitate optimă de oxigen şi capacitate mare de transport al fluidelor şi către lentilele de unică folosinţă, acestea oferind cel mai comod şi sănătos mod de purtare. Din păcate, foarte puţini consumatori sunt conştienţi de beneficiile înlocuirii frecvente a lentilelor şi de diferenţele semnificative între produsele existente pe piaţă. Cu toate că produsele nou lansate îşi dovedesc eficacitatea, este necesară o informare mult mai eficientă a pacienţilor actuali, pentru a fi menţinuţi în categoria purtătorilor, şi a pacienţilor potenţiali, pentru a fi aduşi în această categorie. Principalele motive invocate de potenţialii purtători pentru a nu încerca lentilele de contact ţin de lipsa lor de încredere în această modalitate de corecţie şi de slaba lor informare.
Dezavantaje
"Inconvenientele purtării lentilelor de contact sunt legate mai ales de modul de întreţinere şi necesitatea controalelor medicale periodice. P