Statisticile arată că, începând cu 2004, numărul de solicitări pentru aceste oferte a crescut simţitor în fiecare an. Destinaţiile turistice s-au diversificat, astfel că românii preferă Tunisia în locul Greciei şi, mai nou, ţări din America Latină. De obicei, serviciile clasice all inclusive (trei mese pe zi şi băuturi gratis) sunt oferite de hoteluri de la trei stele în sus. În ultimii zece ani, Turcia a lansat un concept superior: ultra all inclusive (tratament SPA,
Statisticile arată că, începând cu 2004, numărul de solicitări pentru aceste oferte a crescut simţitor în fiecare an. Destinaţiile turistice s-au diversificat, astfel că românii preferă Tunisia în locul Greciei şi, mai nou, ţări din America Latină.
De obicei, serviciile clasice all inclusive (trei mese pe zi şi băuturi gratis) sunt oferite de hoteluri de la trei stele în sus. În ultimii zece ani, Turcia a lansat un concept superior: ultra all inclusive (tratament SPA, masaj, coafor, săli de fitness), întâlnit la structuri hoteliere de patru şi cinci stele, cu spaţii mai mari şi mai spectaculoase. În general, vacanţele „all inclusive“ (clasic şi ultra) sunt preferate de turiştii sedentari, cu situaţie financiară bună, care sunt dispuşi să lenevească mult la plajă sau la piscină. De asemenea, pachetele sunt vânate şi de familiile cu copii sau de grupurile de prieteni.
Ciprian Enea, consultant la agenţia Best Turism, constată că tendinţa românilor de a achiziţiona astfel de pachete este din ce în ce mai evidentă în ultimii trei ani. Ioan Mihăilescu, directorul agenţiei Tiki Tourism Center, declară că numărul turiştilor care au contractat pachete all inclusive de la agenţia sa a crescut cu 20 % faţă de aceeaşi perioadă a anului 2006. „Românii preferă să rezerve astfel de sejururi în ţări precum Grecia, Turcia, Mexic, Jama