Producătorii de materiale de construcţii îşi măresc capacităţile de producţie. Sunt ei pregătiţi să facă faţă unei dublări a cererii de pe piaţă, în numai doi-trei ani? În construcţii, piaţa materialelor creşte într-un ritm mai alert decât serviciile. Faptul se explică prin aceea că în România încă se mai construiesc multe clădiri în regie proprie sau într-o „zonă gri“, fără a fi declarate toate serviciile executate. În 2006, majoritatea prod
Producătorii de materiale de construcţii îşi măresc capacităţile de producţie. Sunt ei pregătiţi să facă faţă unei dublări a cererii de pe piaţă, în numai doi-trei ani?
În construcţii, piaţa materialelor creşte într-un ritm mai alert decât serviciile. Faptul se explică prin aceea că în România încă se mai construiesc multe clădiri în regie proprie sau într-o „zonă gri“, fără a fi declarate toate serviciile executate. În 2006, majoritatea producătorilor şi importatorilor de materiale au raportat depăşiri ale vânzărilor cu peste 30% faţă de 2005, iar pe anumite segmente, creşterile au ajuns şi la 50%-60% în timp ce volumul lucrărilor de construcţii a crescut în 2006 cu doar 19,4% faţă de 2005.
Piaţa materialelor de construcţii este mult mai transparentă şi se numără printre cele mai performante segmente din domeniul comerţului. De exemplu, grupul german Henkel, care comercializează mai multe tipuri de produse, printre care şi detergenţi, a înregistrat anul trecut, în România, o creştere a vânzărilor de 60% pe segmentul de adezivi comerciali şi profesionali folosiţi în construcţii. Henkel România a obţinut o cifră de afaceri de 46 milioane de euro pe această categorie. Capacitatea de producţie a grupului atinge 200.000 tone anual în ţara noastră, iar valoarea totală a investiţiilor depăşeşte zece milioane euro. Pentru 2007, Henkel România estimează o cre