Francois Oliver, director general Metro Cash&Carry: Vizitele la clienti ne-au ajutat foarte mult in remodelarea magazinelor, astfel ca anumite categorii de produse au castigat spatiu mai mare de expunere. Compania va investi in acest an intre 12 si 15 mil. euro in remodelarea a trei magazine, dupa ce anul trecut au fost modernizate alte trei unitati deschise in primii ani de activitate pe piata romaneasca, prin investitii similare.
Primele magazine remodelate de Metro au fost Militari, Brasov 1 si Timisoara 1, iar pentru anul acesta investitiile de pana la 15 mil. euro vizeaza locatiile Metro din Suceava, Cluj si Constanta 1. "Dupa aceste 6 magazine, vom lua o pauza, deoarece restul unitatilor sunt deja la standardele actuale ale grupului", spune Francois Oliver, directorul general al companiei.
Franois Oliver a venit la conducerea Metro Cash&Carry anul trecut, dupa o perioada de sapte ani petrecuta la compania Carrefour Romania.
Ultima oportunitate pe care germanii de la Metro Cash&Carry au vazut-o pe piata locala (Oliver nu era la acea data la Metro) a fost relocarea primului magazin deschis in Romania (in 1996, la Otopeni) in zona Baneasa, la finele anului 2005. Dezvoltarea zonei comerciale Baneasa, un proiect imobiliar amplu estimat la peste un miliard de euro, a atras si alte nume mari din retail precum Carrefour, Ikea, Bricostore sau Mobexpert.
Metro Cash&Carry a pastrat insa locatia de la Otopeni, unde se afla sediul central al companiei, in care lucreaza in prezent aproximativ 400 de angajati.
Inainte insa de a lua o decizie privind extinderea retelei, Oliver spune ca se va concentra pe consolidarea pozitiei companiei pe piata, in conditiile in care competitia in comertul modern se intensifica.
Strategiile de fidelizare a clientilor, precum modernizarea primelor magazine deschise pe piata locala sau focusul pe pro