Sute de elevi din toate colţurile ţării au participat, la Colegiul Naţional „Ştefan Velovan“ din Craiova, la olimpiada naţională de istorie.
Cele trei ore ale probei de concurs au trecut greu pentru zecile de profesori însoţitori ai delegaţiilor de olimpici care i-au aşteptat pe elevi cu sufletul la gură pe scările sau în parcul din faţa liceului. Fiecare se întreba din ce unghi vor aborda un subiect sau altul sau dacă stăpânesc bine un anumit capitol. Primul elev care a ieşit a fost încercuit şi luat la întrebări, au urmat alţii şi emoţiile au început să dispară. „Au fost subiecte uşoare, care pot spune că mi-au plăcut, mai ales că a trebuit să redactăm un eseu despre relaţiile internaţionale din secolele XVIII - XX“, a spus Radu Minoiu, elev în clasa a X-a la un liceu din Râmnicu Vâlcea.
Greşelile profesorilor, plătite de elevi
Alţii au ieşit cu ochii în lacrimi pentru că nu au ştiut că trebuia să studieze anumite capitole din programă, aşa cum s-a întâmplat cu o elevă din judeţul Neamţ, care nu va avea amintiri plăcute de la olimpiada de la Craiova. „Profesorul coordonator nu a cunoscut programa şi a predat în funcţie de manual, manualele fiind structurate diferit. Pentru a nu exista asemenea probleme, profesorul trebuie să predea temele în ordinea stabilită de programa şcolară. Pentru noi, ea este o învingătoare, dar este păcat că a învăţat atât şi a ajuns până aici şi nu a reuşit să arate ce poate. Ea a încercat să scrie ceva, dar nu a tratat subiectul aşa cum trebuie“, a explicat Valeria Andreiu, profesor însoţitor al delegaţiei de olimpici din judeţul Neamţ. Au fost şi elevi care nu au mai aşteptat evaluarea comisiei. „Nu m-am descurcat aşa bine. Nu am scris aşa mult ca la faza judeţeană. Atunci am scris şapte pagini, acum doar patru“, a spus Leonard Stoenescu, elev din oraşul Drăgăneşti-Olt. Din cauza emoţiilor şi a stresului,