» Comertul de electronice si IT&C se va muta in cadrul marilor parcuri de retail, mall-uri sau centre comerciale.
» Locurile ramase vacante in comertul stradal vor fi ocupate de furnizorii de servicii financiare, turistice, imobiliare, alimentatie.
» Pe termen mediu, rata de crestere anuala a pietei de electronice si electrocasnice s-ar putea situa in jurul valorii de 15%.
Compania Flamingo se asteapta la schimbari majore pe piata locala de IT&C in urmatorii trei-patru ani, ce vor viza in principal reconfigurarea intregului segment de retail de produse electrice si IT&C, pe fondul preferintei tot mai accentuate a consumatorilor catre un comert desfasurat in cadrul marilor parcuri de retail, mall-uri sau centre comerciale de mari dimensiuni dedicate acestui tip de produse.
Retail-ul IT&C se va muta in parcuri de retail cu suprafete mari, motiv pentru care strategia Flamingo se va axa pe deschiderea unor magazine de mari dimensiuni, prin care sa ofere clientilor conditii mai bune de cumparare. Conform estimarilor facute de Jiri Rizek, CEO-ul Flamingo, "dupa ce retailerii IT&C se vor muta in spatii de mari dimensiuni special amenajate pentru comertul cu produse electronice, electrocasnice si IT&C locurile ramase vacante in sectorul comertului stradal vor fi ocupate in special de furnizorii de servicii financiare, turistice, imobiliare, alimentatie publica".
O piata de numai 900 milioane euro
In conformitate cu aceasta tendinta, planurile de dezvoltare ale Flamingo includ deschiderea a zece magazine Flanco World si consolidarea retelei actuale de magazine, astfel incat pana la finalul anului 2007 reprezentantii retailer-ului isi propun sa ajunga la o suprafata totala de vanzari de 60.000 metri patrati si de 75.000 metri patrati pana la finalul lui 2008. Piata de electronice si electrocasnice din Romania inregistr