- Diverse - nr. 70 / 12 Aprilie, 2007 Afirmatia, la care subscriu cei mai multi oameni ai scolii, si nu numai ei, apartine presedintelui Federatiei Sindicale " Spiru Haret", Filiala Mures, profesor Ioan Sacarea, care, facandu-se purtatorul de cuvant al cadrelor didactice, crede ca a sosit timpul ca invatamantul romanesc sa nu mai fie un poligon de incercare pentru fiecare ministru, dat fiind faptul ca din anul 1990 incoace, scoala romaneasca se tot reformeaza, fara a ajunge la parametrii europeni. Pe de alta parte, trebuie sa recunoastem ca am asistat si la o schimbare de generatii in invatamant, domeniu in care, cu deosebire in ultimii ani, au ajuns la catedre o serie de tineri care, in lipsa unui loc de munca, au preferat o catedra in invatamant, ca un loc, cat de cat, sigur in obtinerea unui venit. De altfel, chiar noul ministru al Educatiei, Cercetarii si Tineretului, Cristian Adomnitei, crede ca cele mai mari neajunsuri se inregistreaza in invatamantul preuniversitar, deci in scolile primare, generale si licee, acolo unde tanara generatie trebuie sa puna bazele formarii sale ca oameni. Desi s-a tot vorbit de reforme in invatamant, precum usor se poate constata, cele mai multe masuri sunt doar pe hartie, dovada faptul ca dascalilor, ca si elevilor, li se cer tot mai multe "hartii", birocratia fiind la ea acasa, in detrimentul unui invatamant formativ. La aceasta ora, la nivelul tarii, cadrele didactice sunt chemate sa faca propuneri pe marginea noilor proiecte de legi din invatamant, inclusiv la legea descentralizarii acestuia, legi care in viitor sa nu mai fie necesar a fi modificate sau inlocuite cu fiecare schimbare de ministru, care, precum usor se poate constata, considera ca predecesorii sai n-au gasit cele mai bune modalitati de implementare a " reformei". Dascalii mai vor ca finantarea invatamantului sa se faca fara intermediari, respectiv bugetele scola