A avut inca de la inceput avantajul ca nu e om politic. Ca, venind din civilie, nu va avea interesul de a suci gatul legilor in favoarea camarazilor de partid, ca nu va da comanda pentru dosarele adversarilor de partid si ca nu va duce mai departe "traditia" ocrotirii coruptiei fara de partid. I s-au pus in fata grajdurile lui Augias peste care fluturau amenintator steguletele rosii aleComisiei Europene si i s-a spus: noi te sprijinim, fa-le sa dispara! Si, in scurt timp, avantajul acestei ministrese de a nu fi om politic, intarit si de faptul ca, odata ajunsa la Justitie, chiar a dat semne ca stie ce are de facut (un lucru mai rar pentru ministri) s-a transformat in alibi maxim al guvernului Tariceanu fata de Bruxelles. Cand steguletele chiar au disparut, avantajul ministresei de a nu fi om politic s-a transformat peste noapte in handicap: nu stie sa negocieze, are o relatie proasta cu CSM, cu parlamentul si cu Viorica Costiniu, este incapatanata si, in general, dupa indepartarea amenintarii cu clauza de salvgardare, isi cam facuse treaba, putea chiar sa plece. Intre timp, din falnicul copac al coruptiei, au inceput sa cada primele roade: un fost premier, un actual vicepremier, un amic al actualului premier, un sef de consiliu judetean, ceva politisti, ceva judecatori... Comisia Europeana nu pierdea ocazia sa aduca laude si incurajari. Dar in sufletul politicienilor a incoltit mai intai teama si apoi revolta. Semnele ca Justitia ar putea deveni putere incontrolabila in stat erau de rau augur. Si-au pus mintea la contributie si, dupa ce Bruxellesul a ridicat steguletele rosii, au descoperit grozavia: drepturile omului sunt in pericol si chiar incalcate grav de procurorii care primisera exagerat de multe atributii, incepand astfel sa rascoleasca in intimitatea fetida a clanurilor transpartinice. In paralel cu acest discurs ingrijorat, sustinut si