(Foto: Romania Libera)
Circulatia pe DN 17 C este ingreunata de aproape doi ani pentru ca autoritatile nu au angajat o firma de consultanta.
Circulatia pe DN 17 C, drumul national care leaga Ardealul de Maramures, este ingreunata de aproape doi ani. Pentru ca podul din comuna bistriteana Cosbuc s-a rupt in august 2005, din cauza unei viituri, soferii sunt nevoiti sa treaca pe un podet situat in imediata apropiere, dar care este prevazut doar cu un sens.
Mai mult, primarul comunei Cosbuc, Niculae Anghel, spune ca si podul "de rezerva" este intr-o stare avansata de degradare. "Orice ploaie mai mare ne creeaza probleme. Oricand putem fi inundati din nou!", se plange primarul Niculae Anghel. El spune ca, desi au trecut doi ani de la ruperea podului principal, nici astazi resturile acestuia nu au fost scoase din parau.
Licitatia pentru construirea unui nou pod a fost castigata de o firma din Satu Mare, in septembrie 2006, dupa un an de la inundatii.
Reprezentantii firmei SC "Fulga" SRL din Negresti Oas, Satu Mare, spun ca abia asteapta sa inceapa lucrul si ca podul va fi terminat in cel mult trei luni de la demararea activitatii. "Este vorba de o finantare BERD de 3-4 miliarde de lei vechi. Cei de la Regionala Cluj a Drumurilor Nationale nu ne-au dat voie sa incepem lucrul fara sa existe o firma de consultanta care sa supravegheze lucrarile. Este o conditie impusa de BERD, care nu a acceptat dirigentie de santier din partea Regionalei.
Asa ca trebuia sa se faca licitatie si pentru angajarea unei firme de consultanta", a explicat Gheorghe Petruse, reprezentantul firmei "Fulga". El sustine ca exista riscul ca pana la realizarea acestei licitatii sa se depaseasca termenul de executie a lucrarii, iar daca licitatia va fi taraganata inca multa vreme, chiar si