Ca strategie de impunere pe o noua piata, majoritatea companiilor multinationale prefera ca, in prima faza cel putin, sa trimita in sucursalele infiintate in afara tarii de origine o serie de manageri cu o experienta deja solida in domeniu, acestia urmand sa lucreze indeaproape cu personalul autohton in procesul de creare si consolidare a pozitiei organizatiei in tara respectiva. Este ceea ce am vazut intamplandu-se si in Romania in ultimii cativa ani, prin valorificarea potentialului crescand din domenii extrem de diverse, cum ar fi piata telefoniei, cea hoteliera, de retail, real-estate, banci, IT, turism sau chiar piete de nisa, cum ar fi publicitatea mobila. Trecand dincolo de eficienta, ce poate fi verificata doar in timp, a acestei masuri de precautie, ECA International isi propune ca, prin cel mai recent studiu al sau, "Managementul mobilitatii", sa ilustreze in mod practic evolutia acestui fenomen international, ce incepe sa capete o din ce in ce mai mare amploare. Tintind sa ofere o imagine de ansamblu cat mai pertinenta asupra ciclului de viata a unui expatriat, de la selectia sa pentru o anumita misiune pana la incheierea acesteia, analiza ECA se bazeaza pe datele furnizate de reprezentanti ai departamentelor de resurse umane din cadrul a mai mult de 270 de companii de talie internationala, printre care si Accenture, Accor, Alitalia, BMW, EDF, Norton Rose, Saint-Gobain sau Ubisoft. Ca arie de interes, studiul organismului de cercetare vizeaza ansamblul continentelor (punand insa accentul pe Europa, Asia si Statele Unite ale Americii), mergand pe mai multe sectoare de activitate.
3/4 dintre multinationale au aratat cresterea numarului de expati
Rezultatele acestei analize au relevat, statistic de data aceasta, ca numarul de specialisti trimisi sa lucreze in afara tarii de origine s-a majorat simtitor. Astfel, 72% dintre companiile