Societatile de asigurari sunt tot mai nemultumite de faptul ca au de platit daune auto din ce in ce mai mari.
Motivul acestei cresteri alarmante este Directiva Uniunii Europene "Design", cunoscuta si sub numele de "Clauza de reparatii", care distorsioneaza piata pieselor de schimb auto.
Toata aceasta disputa este generata de producatorii de autoturisme care, utilizand in mod abuziv reglementarile privind protectia desenelor, au impus prin aplicarea Directivei "Design" monopolul
fabricarii pieselor de schimb auto, spun reprezentantii ESCAR, o asociatie europeana care militeaza pentru liberalizarea acestei piete.
Este vorba despre piesele de schimb vizibile, categorie in care intra elementele de caroserie, lampile, geamurile etc., si in nici un caz designul masinii, desen asupra caruia producatorul are rezervate toate drepturile.
Prin impunerea monopolului, producatorii auto controleaza la nivel european o piata mai mare de 12 miliarde euro in detrimentul a peste 260 milioane de detinatori de vehicule care nu au acces la piete de schimb mai ieftine.
Acest lucru afecteaza in mod direct si
societatile de asigurari, care se vad astfel obligate sa plateasca despagubiri din ce in ce mai mari, a afirmat presedintele ESCAR, Gerhard Riehle.
integral in Romania Libera
Societatile de asigurari sunt tot mai nemultumite de faptul ca au de platit daune auto din ce in ce mai mari.
Motivul acestei cresteri alarmante este Directiva Uniunii Europene "Design", cunoscuta si sub numele de "Clauza de reparatii", care distorsioneaza piata pieselor de schimb auto.
Toata aceasta disputa este generata de producatorii de autoturisme care, utilizand in mod abuziv reglementarile privind protectia desenelor, au impus prin aplicarea Directivei "Design" monopolul
fabricarii pieselor de schimb a