Aliz Kosza, CEO al Orkla Foods Romania: Rationalizarea portofoliului a inceput din ultimul trimestru al anului 2006. De atunci s-au scos de la comercializare marcile Corina, Matinal si Bunica la caserole. Datorita faptului ca o parte dintre marci sunt regionale, deocamdata raman in portofoliu, cu abordare regionala si pe canale de vanzare. Orkla Foods Romania, filiala locala a grupului norvegian Orkla cu afaceri de peste 7 mld. de euro, si-a restructurat portofoliul de produse in categoria margarina, dupa ce a finalizat tranzactia prin care a preluat compania Royal Brinkers, unul dintre primii trei jucatori pe piata locala la nivelul anului 2005, spune Aliz Kosza, CEO al companiei.
"Rationalizarea portofoliului a inceput din ultimul trimestru al anului 2006. De atunci s-au scos de la comercializare marcile Corina, Matinal si Bunica la caserole", a declarat Aliz Kosza. Dupa tranzactie, portofoliul Orkla pe segmentul de margarina cuprindea marcile Wiesana, Frustuck, Bunica (marci proprii ale OFR) si Linco, Holland, Matinal si Unirea (branduri din portofoliul Royal Brinkers).
"Datorita faptului ca o parte dintre marci sunt regionale, deocamdata raman in portofoliu, cu abordare regionala si pe canale de vanzare", a mai precizat Kosza.
In februarie, Orkla a relansat margarina Wiesana, atat la nivel de ambalaje, cat si ca productie. Potrivit informatiilor companiei, care citeaza MEMRB, in perioada ianuarie-februarie 2007 Orkla detinea peste 50% cota de piata volumica (fara marcile private), cele mai dinamice marci in primele doua luni ale anului fiind Wiesana si Unirea. Principalul concurent al Orkla pe piata margarinei este Unilever.
"Pe cele doua marci s-au inregistrat cresteri fata de perioada anterioara (noiembrie-decembrie), celelalte branduri avand o evolutie constanta", a mai spus Kosza.
Compania estimeaza o crestere de 20% in vol