Piaţa de leasing a înregistrat, anul trecut, o creştere de peste 60%, ajungând la 3,26 miliarde de euro, în funcţie de valoarea activelor finanţate, potrivit datelor publicate de Asociaţia Piaţa de leasing a înregistrat, anul trecut, o creştere de peste 60%, ajungând la 3,26 miliarde de euro, în funcţie de valoarea activelor finanţate, potrivit datelor publicate de Asociaţia de Leasing şi Servicii Financiare Nebancare (ALB) şi Asociaţia Societăţilor de Leasing din România (ASLR). Clienţii corporativi au atras cea mai mare parte (83%) din totalul finanţărilor, urmaţi de componenta de retail (14%) şi de sectorul public (3%). Din punct de vedere al duratei contractului de leasing, perioada cea mai des întâlnită este de 3-4 ani (32%), urmată de cea de 2-3 ani (25%), 4-5 ani (25%), peste 5 ani (11%), 1-2 ani (5%) şi de un an (2%). Finanţările auto au scăzut anul trecut în portofoliul total al companiilor de leasing, pâna la 71%, pe fondul orientării companiilor locale spre alte tipuri de finanţări, în condiţiile intrării de noi investitori pe piaţă. Vehiculele comerciale grele au fost finanţate în proporţie de 15% şi vehiculele comerciale uşoare - 13%. Leasingul pentru echipamentele industriale a reprezentat 20%, valoarea bunurilor finanţate fiind de 625 milioane de euro, iar finanţările pentru sectorul imobiliar au deţinut 5%, cu 147 milioane de euro. Valoarea bunurilor finanţate în sistem leasing în 2005 s-a ridicat la circa două miliarde de euro. Companiile de leasing subsidiare ale băncilor deţineau, la sfârşitul anului trecut, 75% din totalul activelor finanţate, în timp ce sectorul companiilor independente a avut o cotă de 17,5%, restul revenind firmelor care aparţin unor dealeri sau importatori auto, se arată într-un comunicat comun al celor două asociaţii. Membrii celor două asociaţii au încheiat în 2006 circa 130.000 de contracte, cu o valoare totală a bunuri