Producatorul american de bere SAB Miller, pe locul doi pe piata locala prin filiala Ursus Breweries, a inregistrat in Romania, in anul fiscal incheiat la 31 martie, vanzari cu 23% mai mari decat in anul anterior, ca urmare a iernii blande si a succesului marcii Timisoreana in ambalaj PET. In anul financiar precedent, respectiv aprilie 2005 - martie 2006, compania a vandut circa 3,1 milioane hectolitri de bere.
"In Europa, volumele de bere au crescut organic cu 11%, ultimul trimestru inregistrand chiar un avans de 15 procente. Cresterea a fost sustinuta de performantele grupului in Polonia, Rusia si Romania, influentate mai ales de iarna blanda. Rezultatele s-au concretizat prin cresterea cotei de piata in majoritatea tarilor in care grupul este prezent. (...) Romania a raportat o crestere de 23% datorita berii Timisoreana si succesului lansarii acestei marci in varianta de ambalare la PET", sustine compania.
In Romania, SABMiller este prezent prin intermediul Ursus Breweries, care detine patru fabrici de bere la Cluj-Napoca, Timisoara, Buzau si Brasov, cu o capacitate totala de peste 3,9 milioane de hectolitri si peste 1.300 de angajati.
Compania a programat pentru anul financiar 1 aprilie 2007- 31 martie 2008 investitii de circa 20 milioane euro, in special pentru cresterea capacitatii de productie cu aproape 10%. Investitia vizeaza dezvoltarea unitatii de la Buzau, capacitatea totala a companiei urmand sa ajunga la 4,4 milioane de hectolitri pe an. Planul de dezvoltare a fost inceput anul trecut, cand au fost investite alte 30 milioane de euro in fabrica de la Buzau.
Totodata, firma va investi in continuare in promovare, prin sustinerea brandurilor lansate de curand pe piata romaneasca, printre care Stejar, bere cu continut ridicat de alcool, sau brandul premium Peroni Nastro Azzuro.
Ursus Breweries avea anul trecut o cota de piata in