În cazul în care posibilităţile terapeutice ale clinicilor din ţară sunt depăşite, Ministerul Sănătăţii Publice poate finanţa efectuarea unor tratamente medicale în străinătate, numai pe baza unui dosar destul de voluminos care trebuie întocmit.
Trimiterea bolnavilor la tratament în străinătate se face în conformitate cu Ordinul nr. 50/2004 al ministrului sănătăţii privind metodologia de trimitere a unor categorii de bolnavi pentru tratament în străinătate şi cu Ordinul nr. 83/2005 privind nominalizarea preşedinţilor comisiilor teritoriale de specialitate pentru trimiterea la tratament în străinătate.
Iniţierea procedurilor de obţinere a aprobărilor pentru tratament în străinătate se poate face numai după ce s-au epuizat toate posibilităţile terapeutice în ţară.
Recomandarea trebuie dată de un medic specialist, iar informaţiile necesare pentru întocmirea dosarului trebuie furnizate de persoana din cadrul Autorităţii de Sănătate Publică (ASP) cu responsabilităţi în derularea acestui subprogram, susţin reprezentanţii ASP Dolj. „Reprezentantul autorităţii de sănătate publică delegat să se ocupe cu această activitate va lua legătura cu şeful comisiei teritoriale de specialitate pentru a programa pacientul în vederea evaluării şi completării procesului-verbal medical (există formulare-tip)“, a spus dr. Ştefan Popescu, directorul executiv adjunct în managementul activităţii sanitare în cadrul ASP Dolj.
Dosarul
Un dosar trebuie să conţină o cerere din partea bolnavului sau a aparţinătorului, documentele medicale (copie de pe fişa pacientului, bilet de ieşire din spital, analize etc.) depuse de medicul de familie, de aparţinător (soţ sau soţie, rudă de gradul IV sau reprezentantul legal) sau de bolnav la direcţia de sănătate publică în a cărei rază teritorială domiciliază, procesul-verbal pentru trimitere la tratament completat de c