Sutele de miliarde de lei vechi băgate în străzile Craiovei în ultimii ani sunt spulberate de pichamere. Fiindcă în primărie se dau autorizaţii de construire fără nici o regulă, iar comunicarea între constructori, municipalitate şi furnizori lipseşte, asfaltul turnat astăzi este spart mâine pentru înlocuirea reţelelor de utilităţi sau remodelarea arterelor.
Reparat anul trecut şi în urmă cu doi ani pe bani grei, asfaltul din faţa sediului Primăriei Craiova, din strada A.I. Cuza, ca şi trotuarul, de altfel, este străpuns de câteva săptămâni de executanţii unor tranşee şi găuri prin care urmează să treacă nişte cabluri de iluminat şi alte echipamente de acest gen, investiţie componentă a proiectului de modernizare a centrului. În paralel, asfaltul de pe străzile Brestei şi Râului este spart de constructori şi furnizori de utilităţi, alte artere importante ale Băniei - Nicolae Titulescu şi Severinului, de pildă - suferind şi ele tăieturi adânci în carosabil şi pe trotuare, în vederea altor proiecte de modernizare sau reabilitare de reţele. Cicatrice adânci, dar proaspete, sunt vizibile pe alte zeci de artere ale oraşului.
Aceste străzi nu au însă în comun numai actuala imagine, de şantiere în derulare sau recent închise, ci şi faptul că acestea au înghiţit, în ultimii ani, sute de miliarde de lei vechi pentru întreţinere, reparaţii şi turnare de covoare asfaltice, de care acum se alege praful. Unele vor mânca şi în acest an din bugetul local fără ca primăriei sau constructorilor care le cârpesc să le pese dacă gestionarii reţelelor de utilităţi ştiu ce urmează să se întâmple, pentru a-şi face şi ei planuri de investiţii pe aceste străzi.Hârtii ameţitoare
Teoriile prin care ne explică municipalitatea de ce e spart asfaltul proaspăt turnat sunt năucitoare. Directorul Direcţiei gospodărire comunală a Primăriei Craiova, Adriana Motoc