Dumitru Oprea • Indreptarea spre invatamantul centrat pe student este relevata printr-o atentie mai mare acordata nevoilor de invatare, de consiliere, de orientare si de mobilitate ale acestuia, dar si prin faptul ca studentul devine un partener in evaluarea calitativa si in conturarea propriului traseu academic
Centrarea pe student si preocuparea pentru calitate sunt cele mai importante tendinte in invatamantul superior european. Cel putin acestea sunt tendintele gasite de European University Association (EUA), care a realizat un raport ce analizeaza natura si masura in care s-au aplicat reformele Bologna si modul in care aceasta afecteaza dezvoltarea institutionala. Raportul a fost prezentat la Lisabona intr-o conferinta, la care a participat, din partea Universitatii Alexandru Ioan Cuza, prof. univ. dr. Dumitru Oprea, rectorul institutiei. Trebuie precizat, de asemenea, ca universitatea ieseana a primit, in luna noiembrie, vizita a doi evaluatori din partea EUA, facand parte din grupul celor 18 institutii de invatamant superior europene care au constituit studii de caz pentru conturarea tendintelor din acest domeniu. In total, studiul s-a realizat in 908 universitati europene.
"Din raport rezulta ca cele mai importante tendinte din institutiile de invatamant superior din Europa sunt legate de trecerea spre un invatamant centrat pe student si dezvoltarea mecanismelor interne si externe de asigurare a calitatii", a declarat Dumitru Oprea, rectorul Universitatii "Cuza". Indreptarea spre invatamantul centrat pe student este relevata printr-o atentie mai mare acordata nevoilor de invatare, de consiliere, de orientare si de mobilitate ale acestuia, dar si prin faptul ca studentul devine un partener in evaluarea calitativa si in conturarea propriului traseu academic. In asigurarea calitatii, un rol important il are dialogul cu insti