Piata romaneasca de retail va atrage in acest an, din partea retelelor internationale de magazine, investitii de 700 milioane de euro, cel mai ridicat nivel din zona Europei Centrale si de Est, potrivit unui studiu realizat de firma poloneza de consultanta PMR. Analistii arata ca, daca la mijlocul anilor '90 cele mai atractive piete pentru retailerii straini au fost Polonia, Cehia si Ungaria, situatia a inceput sa se schimbe in ultima perioada. Chiar daca sectorul de retail din Romania se afla la inceputul dezvoltarii, doar anul trecut trei lanturi de magazine au intrat pe aceasta piata, respectiv Auchan, Real si Spar. Raportat la valoarea investitiilor in retail pe cap de locuitor, Romania va ocupa in acest an primul loc in Europa Centrala si de Est, cu o medie de 30,9 euro, urmata de Bulgaria, cu 28,5 euro. Potrivit PMR, Romania este o piata mai atractiva decat Bulgaria, mai ales datorita populatiei mai mari, dar este foarte probabil ca retelele de retail straine vor incepe sa se dezvolte si in Bulgaria dupa ce isi vor atinge obiectivele din Romania. Piata romaneasca de retail va atrage in acest an, din partea retelelor internationale de magazine, investitii de 700 milioane de euro, cel mai ridicat nivel din zona Europei Centrale si de Est, potrivit unui studiu realizat de firma poloneza de consultanta PMR. Analistii arata ca, daca la mijlocul anilor '90 cele mai atractive piete pentru retailerii straini au fost Polonia, Cehia si Ungaria, situatia a inceput sa se schimbe in ultima perioada. Chiar daca sectorul de retail din Romania se afla la inceputul dezvoltarii, doar anul trecut trei lanturi de magazine au intrat pe aceasta piata, respectiv Auchan, Real si Spar. Raportat la valoarea investitiilor in retail pe cap de locuitor, Romania va ocupa in acest an primul loc in Europa Centrala si de Est, cu o medie de 30,9 euro, urmata de Bulgaria, cu 28,5 euro. P