» In razboiul dintre Mittal Steel Galati si firmele romanesti de shipping se vor confrunta doi fosti ministri.
» Ionel Blanculescu a preluat creantele firmelor romanesti, in timp ce Valeriu Stoica este avocatul Mittal Steel.
Cazurile a trei firme de shipping sunt exemplare pentru modul in care sunt tarate in justitie, cu anii, afaceri de zeci de milioane de euro, care nu sunt tunuri sau cazuri de evaziune, ci activitati sanatoase de productie sau prestari servicii. ID Cargotrans Constanta, MP Nav Galati si Dunarom Trading Galati au efectuat pentru Mittal Steel transporturile de minereu de la terminalul Comvex Constanta la Portul Mineralier Galati. In februarie 2000, contractele au fost prelungite pana la data de 30.01.2003. Una dintre clauzele contractului, la art. 18, alin. (c), prevedea ca rezilierea unilaterala, de catre una din parti, este posibila numai daca cealalta parte nu si-a respectat obligatiile din contract si doar cu notificarea prealabila de 60 zile. Dupa privatizare, administratia indiana a combinatului a reziliat contractele, fara sa se sinchiseasca de prevederile articolului 18. Rezilierea a fost facuta nu numai fara notificarea prealabila cu 60 de zile, ci chiar retroactiv. Mittal Steel a comunicat mai intai conducerii Comvex Constanta, pe 29.04.2002, sa nu mai incarce minereu in navele celor trei firme, dar firmele au fost instiintate de rezilierea contractelor doua saptamani mai tarziu, pe 10.05.2002, comunicarea facandu-se prin fax. Brusc, toate navele care erau imobilizate in contractele de transport de minereu au devenit inutile, producand pagube. Firmele au deschis actiuni in instanta, litigiile fiind judecate la Curtea de Arbitraj de la CCIA Galati, conform contractelor. Mittal Steel a pierdut prima serie de procese, fiind obligat la plata primelor transe din daune. In 2002, ID Cargotrans Constanta a recuperat de la Mit