Cu toate că, în ultima perioadă, numărul investiţiilor pe piaţa autohtonă de retail este în continuă creştere, specialiştii consideră că există încă potenţial pentru dezvoltarea de Cu toate că, în ultima perioadă, numărul investiţiilor pe piaţa autohtonă de retail este în continuă creştere, specialiştii consideră că există încă potenţial pentru dezvoltarea de noi centre comerciale. Până la sfârşitul anului 2008, bucureştenii cu apetit de shopping-mall vor avea la dispoziţie încă 250 de magazine reunite în ceea ce s-a anunţat, încă de la prezentarea proiectului, drept cel mai mare mall din România. Compania AFI Europe va finaliza Cotroceni Park în zona bulevardului Timişoara, pe locul fostei fabrici UMEB. Orientarea către piaţa românească a developerului nu a fost făcută la întâmplare: mai este loc, în Bucureşti, de malluri, este de părere Havar. "În Praga, spre exemplu (n.red: unde AFI Europe a construit un astfel de shopping center), sunt 20 de malluri la o populaţie de 1,2 milioane de locuitori. În Bucureşti, statisticile oficiale indică o populaţie de aproximativ 2,1 milioane de locuitori, însă, neoficial, aceasta se ridică la trei milioane de locuitori", subliniază managerul AFI Europe, Reuven Havar. Însă piaţa noastră este atractivă şi din punctul de vedere al fiscalităţii. "Trebuie să recunoaştem că şi nivelul redus al taxelor ne-a atras pe această piaţă", explică Havar. Aproximativ 55% din suprafaţa închiriabilă a fost deja adjudecată de nume precum Marks&Spencer, Domo, Leonardo sau Intersport. Preţurile de închiriere în mallul din România indică o medie de 25 de euro/m.p. "Preţurile sunt puţin mai ridicate faţă de cele practicate în mallul de la Praga, unde variază între 15 şi 20 de euro/m.p., iar acest fapt este determinat de faptul că procesul de construcţie se realizează, pe piaţa românească, la preţuri mai mari comparativ cu cele practicate pe piaţa din