"Uneori, exista riscul ca managerul de resurse umane sa fie perceput ca aflandu-se intr-o tabara sau in alta", spune Smith.
Pe de alta parte, managerul de HR trebuie sa fie un bun ascultator, sa se educe ca atare, sa inteleaga pana la urma si cifrele, chiar daca nu ii plac, pentru ca multe lucruri se demonstreaza prin cifre. El trebuie sa inteleaga partea de business operativ al companiei, sa inteleaga ce inseamna un bilant, un raport de vanzari, un proces tehnologic sau un contract.
"Esti pus in situatia de a interactiona cu toate departamentele si daca nu intelegi si nu poti sa vorbesti acelasi limbaj, sa intelegi nevoile celorlalti, sa poti sa faci si tu designul anumitor posturi, nu poti fi un partener de incredere", explica Mhaela Smith.
Cat priveste identificarea si retinerea celor mai buni angajati pentru anumite pozitii, daca in urma cu cativa ani exista o fluctuatie ridicata la nivelul fortei de munca din vanzari, in prezent, balanta
s-a mutat spre personalul necalificat, fapt ce ridica tot mai multe probleme angajatorilor, spune Smith.
"Este foarte posibil ca, in urmatorii ani, sa aducem tot mai multi muncitori din Moldova, Ucraina sau China", spune Mihaela Smith.
Ea precizeaza ca in ultima perioada
s-a confruntat cu probleme la nivelul identificarii de personalului necalificat, in special pentru activitatile de productie si de depozitare, unde este nevoie de muncitori la banda de ambalare-impachetare.
"In acest domeniu exista o fluctuatie foarte ridicata de personal, oamenii vin si pleaca, si acest lucru se datoreaza in mare masura faptului ca odata cu inceperea demersurilor de aderare la Uniunea Europeana, de aproape doi ani, tot mai multi au inceput sa se gandeasca sa lucreze in strainate, in conditiile in care majoritatea erau deja plecati din tara. De asemenea, au fost deschise multe alte firme sau