Esti in Second Life de ceva timp. Ai o proprietate si o casa cumparate prin agentia chinezoaicei Anshe Chung, milionara in dolari din Second Life care se ocupa de imobiliare.
Ca si in viata reala, te duci o data pe saptamana la unul dintre mallurile care au rasarit in ultimul timp pe terenurile populate din Imperiul Linden.
Iti poti cumpara haine de la buticul de la coltul strazii, acolo unde un rezident talentat la design vestimentar si-a pus ideile in practica. Sau poti purta doar haine Nike ori Adidas.
Zeci de companii mari din viata reala si-au deschis deja reprezentante in lumea virtuala Second Life, spatiu in care ofera produse 3D. Multe dintre aceste companii nu „au scos” pana in prezent un profit considerabil, chiar daca pot transforma linden dolarii (banii oficiali ai Second Life - n.r.) obtinuti din vanzari in dolari reali.
Totusi, numai faptul ca cei cinci milioane de rezidenti ai acestei lumi ar putea intra la tine in magazin pentru a admira produsele expuse din noile colectii i-au facut pe granzii precum Nike, Adidas, Toyota, IBM dau Dell sa-si deschida reprezentante virtuale.
Unele companii au luat in calcul si cateva secrete de marketing: sa foloseasca atentia alocata de care se bucura Second Life din partea mass-media sau sa incerce sa cucereasca o noua „specie” de consumatori.
Investitia nu este la fel de mare ca atunci cand iti deschizi o afacere reala, dar trebuie sa apelezi la o firma de consultanta care iti creeaza o imagine si produse 3D.
Firma de branding Rivers Run Red a reusit sa creeze pentru Adidas o reprezentanta permanenta in Second Life, in timp ce compania Millions of Us ofera consultanta in lumea pixelilor pentru Toyota, Intel sau Warner.
Oameni „mari” cu vieti virtuale
Printre rezidentii acestei lumi virtuale se numara oameni de suc