În primele trei luni ale acestui an, Mobexpert, unul dintre cei mai mari retaileri de pe piaţa mobilei şi decoraţiunilor din România, a avut încasări de peste 46 milioane de euro, în creştere cu 39% faţă de perioada similară a anului trecut. „Creşterea a fost peste aşteptările noastre, motivele avansului fiind Paştele, care a fost mai devreme anul acesta, iar oamenii au dorit să îşi renoveze şi reamenjeze locuinţele înaintea acestei sărbători, precum şi faptul că anul acesta nu prea am avut iarnă", a declarat Dan Şucu, proprietarul grupului Mobexpert. Cea mai bună lună a fost martie, când încasările au crescut cu peste 50%. Aceasta, în ciuda faptului că, pe sfârşit de perioadă, pe piaţa românească a intrat un nou jucător - IKEA. „Am avut o oarecare mică bătaie de inimă la începutul lui martie, când au fost împărţite peste 800.000 de cataloage ale unui nou-venit pe piaţa mobilei din România. Am văzut mai puţini oameni în magazine în acea perioadă, dar după ce magazinul s-a inaugurat, lucrurile au revenit la normal, ba chiar am înregistrat creşteri peste aşteptări. Deschiderea primului magazin IKEA în România nu a afectat vânzările Mobexpert, ci doar a amânat unele decizii de cumpărare”, a declarat Dan Şucu.
Cele mai bine vândute produse au fost cele cu preţuri medii şi puţin peste medie, în special dormitoare, bucătării sau biblioteci. 80% din vânzări au fost înregistrate la mobilierul şi decoraţiunile în stil contemporan. Rezultatele grupului Mobexpert pot indica o creştere mai accentuată a pieţei în acest an, faţă de estimările iniţiale de 10%. Anul acesta, Moboxpert îşi propune înlocuirea a 30% din produse cu unele noi, inovative, în tendinţe internaţionale. „Am eliminat din oferta produsele extrem de economice, dar şi cele foarte scumpe. Astfel, o bibliotecă poate fi găsită la preţuri între 200 de euro şi 1.500 de euro”, a mai adăugat Dan Şucu. Din colec