Cozile generate de plata facturilor au fortat bancile sa caute metode de plata care nu solicita prezenta clientului iin sucursale
Bancile au lansat noi produse pentru plata facturilor la utilitati, care redirectioneaza clientii de la ghiseele agentiilor spre bancomate sau chiar la comercianti. Debitul direct - cea mai folosita metoda iin Occident - este iinsa foarte putin utilizata la noi, iar institutiile de credit care ofera acest serviciu pentru populatie sunt extrem de putine.
Solutiile pentru plata facturilor la utilitati s-au extins considerabil iin ultima vreme, pe masura ce bancile au introdus noi mecanisme de plata si au atras iin circuitul bancar tot mai multi furnizori de servicii. La iinceput, institutiile financiare au iincheiat parteneriate cu companiile de telefonie, care s-au dovedit mai deschise iin a mandata bancile sa le colecteze veniturile.
In curand iinsa, cozile de la casieriile furnizorilor au fost iinlocuite cu aglomeratia la ghiseele din sucursale. Situatia nu a fost agreata de bancheri deoarece aceste cozi riscau sa alunge clientii cu valoare adaugata mai ridicata.
De exemplu, persoanele care doreau sa efectueze operatiuni mai complexe - cum ar fi constituirea unui depozit - trebuiau sa astepte la cozile formate iin special pentru plata facturilor.
Drept urmare, majoritatea institutiilor financiare au iinceput sa caute solutii pentru a devia fluxul de la ghiseu catre canalele alternative de distributie. Mai mult, unele banci au luat chiar masuri drastice.
Raiffeisen Bank nu mai permite clientilor sa-si plateasca factura la ghiseu iin numerar, iindemnandu-i sa aleaga solutiile auxiliare, cum ar fi debitul direct, viramentele prin telefon, Internet sau mobile banking. Pentru iincasarea facturilor iin numerar, banca a iincheiat un parteneriat special iin acest sens cu Posta