Dupa doi ani un agent de relatii cu clientii este redirectionat pe alte posturi
Cel mai important competitor zonal este Bulgaria
Industria de call-center din Bucuresti este deja aproape saturata, tendinta actuala fiind migrarea catre marile orase din tara, in special in centrele universitare, a declarat Madalina Vilau, managing partner la Expomedia, intr-o conferinta prilejuita de deschiderea unui eveniment al pietei de profil. "Deja este destul de greu de gasit si mai ales de pastrat in Bucuresti un agent bine pregatit, care sa corespunda la toate cerintele cerute de aceasta industrie. Mai nou, se observa ca marile centre universitare, precum Iasi, Cluj-Napoca, Timisoara sau Constanta, atrag din ce in ce mai multe companii dispuse sa-si infiinteze un call-center acolo", a spus Vilau. Potrivit acesteia, pregatirea unui agent specializat necesita cursuri de pregatire ce dureaza intre doua si opt saptamani, in functie de munca pe care o va face, iar compania investeste in primul rand in cautarea lui, apoi in training-uri care sa-l familiarizeze cu tehnica pe care o va folosi si, in ultimul rand, in invatarea agentului cum sa relationeze cu clientul. Concluziile unui studiu realizat in SUA, care se pot aplica si in Romania arata ca perioada optima de mentinere a unui agent pe pozitia entry - level din companie este de maximum doi ani, dupa care el trebuie redirectionat. "De obicei, in Romania, redirectionarea unui agent pe alte pozitii din firma se face dupa cel putin sase luni, deoarece call - center-ul se constituie intr-o pepiniera de personal. Cele mai multe migrari se fac catre departamentele de vanzari, tehnic si IT", a declarat Calin Nistor, Commercial Senior Director la Dial Telecom, liderul pietei de profil. Un angajat al unui call-center trebuie sa fie vorbitor a cel putin o limba de circulatie internationala (engleza fiind indispensabila),