Campania de promovare a programului „Sibiu - Capitala Culturala Europeana
2007"s-a lasat nu numai cu demisii, ci si cu neregului privind acordarea
drepturilor de autor.Totodata, campania „real. Sibiu, tinar din 1191" ridica mari
semne de intrebare referitoare la provenienta fondurilor din care a fost realizata.
Cu toate acestea, GAV/Scholz & Friends, compania care s-a ocupat de
promovarea capitalei culturale, sustine ca nu a cerut lamuriri Asociatiei "Sibiu
2007" si ca isi vede mai departe de treaba. Nu in liniste, pentru ca a intrat in
mijlocul unui scandal de presa.
Promovare la patrat
Sub genericul „real. Sibiu, tinar din 1191", capitala culturala a avut parte
de o promovare paralela, cu nuante controversate, fara aprobarea Ministe-
rului Culturii si Cultelor. Despre autorul afiselor si machetelor aparute
la inceputul lunii aprilie, nimeni nu spune nimic concret, desi o punte de
legatura a fost evidentiata de primarul Johannis. Acesta a recunoscut ca
demisia lui Marius Constantin vine ca o consecinta a misterioasei
campanii. „Campania «real. Sibiu, tinar din 1191» a fost o initiativa care
s-a dorit foarte locala, dar s-a mers prea departe. Afisele au aparut dintr-o
eroare si am stopat campania", dezvaluia edilul-sef, la citeva zile dupa
demisia fostului sau om de incredere.
Cine plateste?
Potrivit lui Sergiu Nistor, comisarul programului „Sibiu - CCE 2007",
GAV/Scholz & Friends este singura companie care a incheiat un contract cu
Ministerul Culturii si Cultelor, in vederea promovarii campaniei de comunicare.
Implicit, singura companie care are acces la cele peste 32 de miliarde de lei
vechi, fonduri de la bugetul de stat. „Pe mine m-a interesat clarificarea
raporturilor in sfera comunicarii. Nu stiu cine este autorul