Avem cel mai mic parc de autovehicule, dar suntem fruntaşi la daune.
Asiguratorii români parcurg o etapă dificilă. Aşa cum vă mai informam, la Conferinţa Naţională a Asigurărilor Auto, eveniment organizat de Media XPRIMM, companiile de asigurări şi-au exprimat îngrijorarea faţă de ritmul de creştere a daunelor pe acest segment, fapt care conduce la înregistrarea de pierderi în sistem. „Frecvenţa daunelor este de 60 la sută, ceea ce este enorm. Actuala conjunctură prezintă risc pe segmentul auto“, declara atunci Cristian Constantinescu, preşedintele Uniunii Naţionale a Societăţilor de Asigurări din România. De altfel, în primele nouă luni ale anului 2006, daunele, doar pe sistemul CASCO, s-au ridicat la peste 178 de milioane de euro, o dublare comparativ cu perioada similară din anul 2005.
Analizând datele existente, se poate observa că această piaţă este una atipică, chiar contradictorie, fapt ce reclamă schimbări în sistem. Soluţia creşterii tarifelor RCA apare ca fiind doar una de moment, fără o finalitate în viitor. Produsele oferite de asiguratori ar trebui să depăşească etapa de promoţie. Un semnal de alarmă îl constituie faptul că 90 la sută dintre asiguratori au evidenţiat pierderi din activitatea de subscriere. „Această piaţă are nevoie de îmbunătăţiri. Asigurările auto sunt în continuare produsele pentru care societăţile de asigurări se luptă. Din păcate, nu se încearcă acapararea de cote de piaţă pe segmente neexploatate“, a afirmat Angela Toncescu, preşedinta Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor.
România, un caz special
Valoarea daunelor pe segmentul auto prezintă o tendinţă de creştere accelerată. Dacă în 2006, nivelul mediu al acestora era de 350 de euro, pentru acest an, el este estimat la 500 de euro. Statistic, s-ar putea spune că stăm bine. Dacă ne comparăm, folosind datele SwissRe şi rapoartele CSA, observăm c